اخبار و داستان بازی هایی که به زودی انتشار پیدا می کنند

سازنده: Crytek, Crytek UK
ناشر: Electronic Arts
موتور: CryEngine 3
سری: Crysis
پلتفرم: Microsoft Windows, Xbox 360, PlayStation 3
تاریخ انتشار: TBA 2010
ژانر: First-person shooter
مود: Single player, Multiplayer
رسانه: Blu-ray Disc, DVD
درجه: ESRB:Rating Pending


کرایسیس 2 بازی جدیدی است که توسط کرایتک ساخته شده و توسط EA برای پلتفرمهای PC, X360 و PS3 منتشر خواهد شد. این بازی به گفته ی سازندگان ادامه ی کرایسیس است که در سال 2007 بر روی PC منتشر شد. این بازی دومین عنوان از یک سه گانه خواهد بود و اولین بازی خواهد بود که از موتور CryEngine 3 استفاده میکند. یک تریلر 1 دقیقه ای در همایش E3 2009 نشان داده شد و بعد از آن تریلر دیگری در GDC 2009 پخش شد که قابیلت های CryEngine 3 را نشان میداد. در یک کامیونیتی مرتبط با این بازی یکی از مسئولین بخش گفته است که کرایسیس 2 در سال 2009 عرضه نخواهد شد.
اگرچه هنوز هیچ اطلاعاتی از داستان بازی در دسترس نیست، اما بروشوری منتشر شده که نشان میدهد وقایع بازی 4 سال بعد از اولین کرایسیس اتفاق می افتد و کرایتک نیز Nanosuit جدید را که فعلاً Nanosuit 2 نامگذاری شده، معرفی کرده است. فعلا 2 تریلر وجود دارد که در یکی از آنها نانوسوت را در حالت wire-frame و رندر نشده نشان میدهد و در دیگری لباس کامل و با تمام تجهیزات است. شایان ذکر است که نسخه ی PDF این بروشور منتشر شده است و قرار است لباس جدید قابلیت های جدیدی بسیاری نسبت به نگارش قبلی داشته باشد.
کرایتک این بازی را برای PC,X360 و PS3 عرضه خواهد کرد. نه تنها این بازی اولین بازی کنسولی است که این شرکت میسازد، که اولین عنوان نیز میباشد که از موتور CryEngine 3 استفاده میکند. کرایتک به این بازی به عنوان " یه قدم بزرگ رو به جلو " یاد میکند. جزییات دیگری در دست نیست. کرایسی 1 در سال 2007 عرضه شد و نظر بسیاری از منتقدان را به خود جلب کرد و نماد بنچمارک و performance برای PC شد.

 

نسخه ی کنسولی کرایسیس 2 " یک پیشرفت بزرگ "

رییس کرایتک جوات یرلی توضیح میدهد که چرا بالاخره شرکت راضی به اعتراف شد که در حال ساخت بازی برای کنسولها است. و دلیل آن نیز این است که کرایسیس 2 یک عنوان بسیار کامل و بی نقص خواهد بود. یرلی به گیم اسپات میگوید: " 2 تا 3 زمان صرف تحقیقات تکنینیک در مورد کنسولها شد قبل از اینکه ساخت کرایسیس 2 شروع شود." ما باید یک پیشرفت عظیم تکنولوژیکی ایجاد میکردیم تا بعد اعلام میکردیم که در حال ساخت بازی هستیم.
بعد از اینکه کرایتک از کیفیت و عملکرد موتور مالتی-پلتفرم خود مطمئن شد، یرلی به سازندگان اجازه داد تا ساخت بازی را شروع کنند تا " بهترین بازی باشد که میتواند بر روی PC, X360 و Ps3 وجود داشته باشد." اگر میخواهیم موفق باشیم، باید بازی ما بهترین بازی بر روی Ps3 و X360 باشد... این سه نسخه با هم مبارزه نمیکنند بلکه آنها با پلتفرم خود در حال مبارزه هستند؛ یعنی ما سعی میکنیم از تمام توان PC و تمام توان X360 و تمام توان Ps3 استفاده کنیم. سیستم اچیومنت و تروفی و ... تماماً متفاوت هستند اما تمام سعی ما این است تا بیشترین سرویس را به گیمر بدهیم.
کرایسیس 2 در E3 2009 توسط EA معرفی شد. این اولین عنوان مالتی پلتفرم کمپانی کرایتک است که که هر 3 بازی قبلی شان - کرایسیس، فارکرای و کرایسیس وارهد - فقط برای PC عرضه شدند.

موتور قدرتمند CryEngine 3


CryTek مراحل ساخت CE3 را به اتمام رساند و یک تیزر تبلیغاتی جدید که قابلیت های Next Gen (نسل آینده ای)آن را به نمایش میگذارد را در کنار بازدهی که این موتور روی کنسول های X360 و PS3 را نشان میدهد منتشر کرد.چیزی که به وضوح قابل روئیت است توانمندی این موتور در نمایش تصاویر بزرگ و وسیع که احتمال نمایش این تصاویر بر روی یک PC با قدرت بالا را پررنگ میکنند.

برای مثال تصویر جنگل بسیار با جزئیات بالا نمایش داده و نورپردازی واقعاً شگفت انگیز بود،تصاویر بعدی رزولوشن بالای سایه ها را بسیار عالی نمایش دادند و پدیده ی Pop-Up (ظاهر شدن اشیاء به صورت ناگهانی)به هیچ وجه دیده نشد.
بعد از تمرکز بر روی بازدهی نسخه ی کنسولی این موتور،تصاویری که در ادامه نمایش داده شد به نظر میرسید مربوط به بخش مورد علاقه ی خود CryTek یعنی PC بود،بخشی که مشتاقانه منتظرند ببینند موتور جدید چه قابلیت هایی را در آینده همگام با سخت افزارها به نمایش خواهد گذاشت.
المان های دموهای X360 و PS3 با توجه به آنچه در نمایشگاه گذشته ی GDC از کرایتک دیده بودیم، بدیع و تازه هستند. فعلاً اسکرین شات های دقیق و شبیه به هم از مقایسه ی این عنوان روی 2 کنسول وجود ندارد اما واضح است که بین دو پلتفرم تفاوت هایی وجود دارد؛ به عنوان مثال نورپردازی مدل ها در 2 کنسول متفاوت است.
با توجه به عکس هایی که از یک محیط گرفته شده است، به نظر میرسد عملکرد به ویدیو اولیه GDC نزدیک است. به عنوان مثال هنگام نمایش سیستم تخریب پذیری و فیزیک روی کنسول X360 ، میبینیم که نرخ فریم حدوداً 20 است، دقیقاً شبیه به محصولات پیشین کرایتک. هر دو ورژن موتور گرافیکی در رزولوشن 720p کار میکنند و Anti-Aliasing نیز وجود نخواهد داشت.


عکسی از دموی تریلر CryEngine 3


مشاهده تریلریا دموی بازی

فاکتوری که در 2 پلتفرم متفاوت است، ابزار V-Sync است. در دموی GDC به نظر میرسید که تصاویر نسخه ی PS3 با استفاده از V-Sync سه مرتبه بافر میشدند، در حالیکه در تصاویر نسخه ی X360 شکستگی تصاویر دیده میشد. در ویدیوی جدید با نام Rich Interiors واضح است که V-Sync مورد استفاده قرار نگرفته است. تمامی اینها مهم است و با توجه به مدیریت کرایتک میتوان گفت موتور تکمیل شده است. این تکنولوژی (موتور) قرار است در کرایسیس 2 که بر روی پلتفرم های PC و کنسولها در سال 2010 عرضه میشود مورد استفاده قرار گیرد.

موتور CryEngine 3 چیزهای زیادی دارد تا شما را، چه گیمر باشید چه بازیساز، هیجان زده کند. این موتور نسل فعلی بازی ها را کنترل میکند، خصوصاً در ژانرهای شوتینگ اول شخص یا سوم شخص. و این مساله ای تازه و قابل قبول است که امکان بوجود آوردن تصاویر با گرافیک بالاتر و قوی تر را ایجاد میکند.

 

برای بازیسازان قابلیت این موتور با نام Live Create یا "آنچه میبینید همان است که بازی میکنید"، ویرایشگری است که در تریلر نشان داده شد و عمل Cross-Platform (ساخت بازی برای چندین پلتفرم) را به آسانی محقق میسازد. نه تنها تغییرات به صورت real-time روی هر دونسخه کپی و اعمال خواهد شد بلکه ویژگی ها و المان هایی که موتور CryEngine 3 دارد به بازیسازان اجازه میدهد تا به آسانی عمل برنامه نویسی را برای بازیهای این نسل انجام دهند و در عین حال خود را برای کنسول های نسل بعد آماده کنند..
رئیس CryTek آقای Cevat Yerli گفت:با استفاده از CE3 ما بهترین راه حل برای تولید بازی نه فقط برای زمان حال بلکه برای آینده را هم ارائه میدهیم.

CE3 با استفاده از قابلیت افزایش گرافیک برای نسل آینده هم آماده است و با امکاناتی چون CE3 Live Create(خلق اشیاء به صورت زنده و آنی)بهترین انتخاب برای سازندگان بازی ها و شرکت هایی که قصد دارند بازی ها و نرم افزارهای جدی و پیچیده درست کنند است.CE3 تنها موتوری است که قادر به ساخت بازی به صورت Real Time(همزمان)است.
CryENGINE
چنانکه دیده شده در: Far Cry, Crysis, Crysis Warhead, Crysis 2, Aion: Tower of Eternity

برای سازنده آلمانی کرایتیک (Crytek) مدت زمان زیادی طول نکشید که نامش بر سر زبان ها بیفتد. Far Cry که در سال 2004 به عرضه عموم رسید و اولین بازی کرایتیک بود که به نمایش گذاشته شد،که چیزی کمتر از یک الهام نبود. درحالی که دنیا انتظار Half-life 2 و Doom 3 و S.T.A.L.K.E.R. را می کشید که برای بازی کامپیوتری اعلام شوند، کرایتیک با یک ضربه بیهوش کننده همه آن ها را شکست داد: صحنه تراپیکی (tropical) بازی FPS که به وسیله موتور درخشان کرای انجین (CryENGINE) خود قدرت گرفته بود.او سه سال دیگر آن را دوباره تکرار کرد و آن هنگامی بود که Crysis که رویCryENGINE 2 اجرا می شد، استاندارد جدیدی برای بازی های بصری بوجود آورد.
برای بیرون دادن بازی بعدی خود یعنی Crysis 2 کرایتیک کنسول ها را برای هماهنگی موتور CryENGINE 3 به میان می آورد

بر طبق گفته Crytek "کرای انجین 3 اولین راه حل توسعه ای است که تمام بازی های Xbox 360, PlayStation 3, MMO, DX9 and DX10 را یک جا در بر می گیرد و نسل بعدی آماده با محاسبه مقیاس پذیر و فناوری گرافیک می باشد " برخلاف خیلی از رقبای خود، این موتور نیاز به حمایت اضافی از کنج کنسول های پارتی سوم ندارد و میتواند فیزیک ، صدا و انیمیشن های خود را انجام دهد. و به همان خوبی تصاویر بصری برجسته ای را تولید کند که بازی های کرایتیک برای آن ها معروف می باشند. اگر بازی های خود کرایتیک دلیل کافی برای این که CryENGINE را در این لیست وارد کنیم نمی بود ، آن گاه این حقیقت که توسعه گر همه آن چه را که می توانددارد انجام می دهد تا CryENGINE 3 را به عنوان راه حل کنسول برای دیگر سازندگان یا توسعه دهندگان جا بیاندازد ، خبر خوبی برای گیمرها بود و یک تهدید بزرگ برای Epic Games و Unreal Engine 3 است.


باید امیدوار باشیم که شایعات مربوط به TimeSplitters 4 بر روی موتور کرای انجین 3 تحقیق پذیرند.

Crysis 2 First Look

کرایتک سعی دارد که شرایط جدیدی را جستجو کند.این استودیو آلمانی با بازی Far Cry شوتر اول شخص فوق العاده و محصول 2004 که با محیط استوایی رنگارنگ اش گرافیک آن زمان بازی های کامپیوتری را وارد قلمرو چشمگیرتری کرد نامی برای خود دست و پا کرد.این قضیه سه سال بعد با کرایسیس تکرار شد.شوتر مطرح دیگری که توانست جلوه های بصری فوق العاده را در کنار گیم پلی sandbox با قابلیت گشت و گذار آزاد قرار دهد.اما به جای اینکه Crytek به فکر یک هت تریک شوترهای PC در جنگل باشد راه متفاوتی را با کرایسیس 2 در پیش گرفته است.این دنباله شما را به خیابان های نیویورک می کشاند و علاوه بر آن اولین حضور چند پلتفرمی Crytek را هم رقم خواهد زد.
در کنفرانس مطبوعاتی کرایسیس 2 که اخیراً برگذار شد،سوات یرلی CEO شرکت کرایتک،بلافاصله به پرسش مهم بسیاری از افراد پاسخ داد.او دموی بازی را بر روی کنسول Xbox 360 نمایش داد تا به همه نشان دهد که تیمش چه کاری با سخت افزار کنسول های این نسل انجام داده اند.هرکسی که کرایسیس را بازی کرده می داند که حتی تصور آن سطح از گرافیک تا چه حد بر روی کنسول ها دشوار به نظر می رسید اما حالا با دیدن جنگ و گریز Nomad و هم گروهی هایش(PMC ها) با فضایی ها در نمایی مخروبه از وال استریت در سال 2023 سخت است که تحت تأثیر قرار نگرفته باشیم.نور خورشید که از میان گرد و غبار بر روی ساختمان های ویران شده عبور می کرد،خرده های بتن و شیشه خرده هایی که در اثر شلیک گلوله روی زمین ریخته بود و نوسان انبوه بام خانه ها تنها بخشی از مواردی بودند که این دمو را این مقدار زیبا جلوه می دادند.

ما می توانیم بیشتر در مورد تکنیک های به کار رفته در زیر پوسته زیبای بازی صحبت کنیم اما آن چه مشخص است این است که صاحبان کنسول از شروع کار کرایتک بر روی کنسول ها قطعاً شگفت زده خواهند شد.چون ما هنوز نمایش نسخه PC بازی را ندیده ایم نمی توانیم در موردتفاوت های سه نسخه بازی صحبت کنیم اما یرلی کمی بعدتر به ما گفت که نسخه PS3 بازی تقریباً مشابه نسخه 360 آن خواهد بود و نسخه PC هنوز تا حد زیادی برتر از دو نسخه دیگر آن است.او به ما گفت که در کرایسیس 2 منتظر تمام بخش هایی از کرایسیس که سخت افزارهای PC را به چالش کشیدند باشیم.
نانوسوئیت دچار تغییراتی در کرایسیس 2 شده است.در بازی اول این پوشش پیشرفته به شما اجازه می داد بین حالت های حداکثر قدرت،سرعت،مخفی کاری و نیرو یکی را انتخاب کنید اما هر 4 تای این آپشن ها کاملاً از یکدیگر مجزا بودند.در کرایسیس 2 این توانایی ها کمی به هم آمیخته شده اند تا ترکیب کردن و تطبیق دادن بیشتری قابل اجرا باشد.این دفعه این 4 آپشن عبارتند از: قدرت،مخفی کاری،نیرو(که سرعت هم در آن دخیل شده) و یک vision mode جدید مشابه دوربین بازی اصلی که اطلاعات تاکتیکی را هم در زاویه دید شما درج خواهد کرد.تفاوت اصلی این جاست که در کرایسیس 2 مخفی کاری و قدرت دو انتخاب پایه ای هستند(که یرلی آن را شبیه به انتخاب میان شکارچی و تانک توصیف می کند) درحالیکه نیرو و tactical vision می توانند به صورت هم زمان مورد استفاده قرار بگیرند.مثل کرایسیس،تنها برای مدت زمان کوتاهی می توانید به طور ممتد از این قابلیت ها استفاده کنید و پس از اندکی دوباره پر می شوند.اما این بار انعطاف بیشتری در استفاده از این قابلیت ها وجود دارد.علاوه بر همه این موارد یرلی نشان داد که چگونه با پیشرفت در بازی می توانیم نانوسوئیتمان را ارتقا داده و به این ترتیب مهارت های شخصی شده بهتری داشته باشیم.ما واقعاً تحت تأثیر این قابلیت جدید قرار گرفتیم اما به نظر می رسد هوشمندانه باشد که امید به perk ها و آپگریدهایی در حد و اندازه های modern warfare نبندیم.

 

توانایی نیرو(power ability) اولین توانایی ای بود که اجرایش را دیدیم.دمو با Nomad که در کنار لبه دیوار فروریخته یک آسمان خراش ایستاده بود آغاز شد.صحنه ای که زیبایی فاجعه بار منهتن را نمایش می داد؛چیزی که یرلی همواره بر آن دقت فراوانی می کند.تغییر وضعیت به power ability به Nomad اجازه داد که به چابکی از یک ساختمان به روی بام ساختمان مجاور بپرد.در آنجا او به گروهی از PMC ها پیوست که از هر دو تاکتیک حملات شدید و مخفی کاری استفاده می کردند.همانند کرایسیس در حالت power mode می توانید گلوی دشمنان را بگیرید و آنها را از ارتفاع به پایین پرتاب کنید.اما حالا تصور کنید که در کرایسیس 2 می توانید در حین فشردن گلو به سرعت سراغ قربانی بیچاره بعدی بروید بدون اینکه نیازی به تغییر وضعیت مودتان داشته باشید!
دمو بعد از دقایقی از بام ساختمان ها به کف خیابان کشیده شد.در آنجا Nomad شات گان و assault rifle اش را با یک grenade launcher معاوضه کرد تا فضایی های انسان نما و روبوت مانندی که در پیاده روها گشت می زدند را از بین ببرد.چهاراههای بزرگو ساختمان های تکه تکه شده میدان نبرد وسیعی را برای این نبرد مهیا کرد.نبرد به سبب سیستم تخریب واقع گرایانه بازی تحسین برانگیز به نظر می رسید و تغییر وضعیت گاه و بیگاه بین قدرت های نانوسوئیت این را ثابت می کرد که چقدر سریع می تواندی خودتان را با شرایطی که پیش رویتان قرار می گیرد وفق دهید.

 

یک دلیل بسیار تعمدی برای وقوع حوادث دومین شماره سری کرایسیس در شهر نیویورک وجود دارد.یرلی اولین کسیست که تأیید می کند که اگرچه کرایسیس از منظر چشم ها زیبا بود اما داستان بازی بدون تردید از نظر عاطفی خریداری نداشت.کرایتک نیویورک را جایگزین جنگل های کرایسیس کرده است تا طنین احساسی بیشتری به داستا بازی که درباره تهاجم بیگانگان به زمین است اضافه کند.یرلی ضمن اشاره به اینکه نیویورک یکی از دستاوردهای بزرگ بشر است در این باره می گوید:"اگر من یک شهر را برای محافظت کردن انتخاب کنم آن نیویورک است".برای موفقیت آنها در خلق داستانی شورانگیز کرایتک ریچارد مورگان،رمان نویس موفق سبک علمی تخیلی و برنده چندین جایزه را استخدام کرده است تا به عنوان رهبر نویسندگان بازی فعالیت کند.مورگان در شرایطی به جمع اضافه شده که به قول خودش طوفانی از خلاقیت بین آرتیست ها،انیماتورها و برنامه نویس ها به راه بود!با این حال او بر افزودن روایتی پیچش دار که چند بخش خاکستری اخلاقی را هدف قرار می دهد تمرکز کرده است.مورگان گفته است که نانوسوئیت نقش مهمی در داستان بازی دارد.
نمایشی که ما دیدیم پر بود از tech demo های متوالی و میزان گیم پلی پایین بود.اما همین حدوداً 10 دقیقه ای که دیدیم به ما ثابت کرد که چیزهای زیادی در کرایسیس 2 برای دوست داشتن وجود خواهد داشت.حال ما مشتاقیم ببینیم نسخه PC چه ظاهری خواهد داشت!
منبع اصلی(اینگلیسی)www.gamespot.com
منبع گرفته شدهforum.p30world.com
بامراجعه به این سایت می توانید عکس های ایی از این بازی را مشاهده نمایید.





.:: Powered By persianblog.ir Copyright © 2009 by kodtalab ::.
.:: Design By :
wWw.Theme-Designer.Com ::.


درباره :

ایمیل : ehsans3p@yahoo.com

پروفایل مدیر : احسان

» صفحه ی اصلی

:: دنیای کدتقلب وترنر بازی های کامپیوتری (۱)

:: کدتقلب و ترنر و کرک (۱)

:: اخباربازی های کامپیوتری (۱)

:: داستان بازی ها (۱)

»تعداد بازديدها:
»کاربر: Admin


RSS 2.0